maandag 8 oktober 2012

Een bonbon of twee

Mijn allereerste schrijfopdracht van Schrijfatelier Alicia
werd geheel onverwacht bekroond met de eervolle vermelding cursist van de week.
Het gaat over de verleiding van chocolade.....
 
 
Een bonbon of twee
 
Koud
knapperig aan de buitenkant
de dikke laag breekt
wanneer ik zacht
mijn tanden in je zet
genietend
door dit ultieme gevoel
van opwinding
nieuwsgierig prikkelende
smaakpapillen van mijn tong
niet wetend of een
mierzoete vulling zal volgen
of juist zachte room
mijn gehemelte streelt
warmer
en toegankelijk zacht
het doosje talmt langer op tafel
onweerstaanbare geuren ontsnappen
verlokkend voor nog
een verleidelijke beet
mijn hand sterker
dan de stem in mijn hoofd
cacao bitter en zwoel lokt
heet
als de buitenkant sneller knapt en
de drank mijn keel invloeit
onverwacht
omdat dit niet in de lucht hing
maar nu wel aan mijn kin
10 juli 2012 / Elles Jansen
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten