dinsdag 9 oktober 2012

Het hete ijzer





Het hete ijzer


Op zondagmorgen
strijk ik de was
van voorbije dagen


Kreukels verdwijnen
onder het hete ijzer
fris geurende stapeltjes
terug in de kast

Soms strijk ik wel eens
heel andere rimpels weg
veroorzaakt
door ruzie of onbegrip
als daar stoom bij komt kijken
dan is het even goed mis


Maar aan het eind van de dag
strijk ik neer op ons bed
met pas gewassen haren
een nog vochtige huid
glijd ik tussen vers gestreken lakens

Je hand strijkt
over mijn natte haren
en daalt steeds verder af
de ruzie van vanmiddag
is al snel vergeten als je
zacht mijn lippen streelt
de rimpels rond mijn ogen kust

De tijd strijkt voorbij
als we elkaar langzaam beminnen
het is alsof nog maar gisteren was
dat wij hier zijn neergestreken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten