donderdag 4 oktober 2012

Ode aan jou

Ode aan jou
 
Op slag verliefd
was ik bij de blik
in je prachtige ogen
die eerste keer
toen ik totaal
onbevangen
je winkeltje inliep
Wou je direct kopen
Inpakken
meenemen
naar huis
Ingelijst zoals
de werken van
jouw vaardige handen
houtgeurend lonkend
tentoongesteld
 
Beetje blue was
je in het begin
Verwend door
Je moedertje
Het ‘schoonloedertje’
 
Maar nu,
ben ik zo trots op jou
mijn eigen dappere vent
vader van onze jongens
 
Volwassen en gedreven
draai je onze eigen zaak
vechtend tegen de recessie
de strijd tekent je gezicht
wat kan ik doen
om je te helpen
mijn liefde heb je
en al het vertrouwen
wat ik bezit
 
Mijn liefste,
een prater ben je niet
ook geen trooster
een man van weinig woorden
maar die heb jij niet nodig
om mij te beminnen
en ik
ik heb je lief, zo lief
 
Elles Jansen / 18.09.2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten